Скачать 21.93 Kb.
|
Lesson Plan Language: Russian Tutor: Yuliya Sofronova Objectives
Materials needed
Activity:
Go over the list of adjectives by saing them out loud and letting students translate them.
Discuss with studen't the ways those adjectives were used in the song, if they were used very artisticly or logicaly and if it helped them to fill in the blanks. ^ http://youtu.be/p_PlPaIrMak Nikita "КОРОЛЕВА" Давай сыграем как буд-то раньше ты не знал меня, И я твоя __________ леди, недоступная. Я в модном мини, в хрустальном графине __________ лед, Загадки, тайны, время ___________идет. И с __________ глаз печаль свою, пролью... Нихочу быть _________, я женщина, ты бог Но быть ___________мой королевский долг, Но ты ___________как никогда, слава кубики льда. Давай сыграем по правилам любви которых нет, Нас только двое и звук симфоний и только да в ответ Из уст срывались с души казались __________ слова, От ораматов ночи кругом голова, И понимаю что тебя люблю... Words taken out:
If translation is needed: "Queen" Let’s pretend like before when you didn’t know me, And I’m your beautiful lady and unreachable. I’m in stylish mini; in crystal glass is cold ice, Enigmas and secrets, times go slowly. And from my sad eyes my sadness I will spill… I don’t want to be strong, I’m just a woman you are God But to be beautiful is my royal responsibility, But you are cold like never before; the words are cubes of ice. Let’s play by rules of love that doesn’t exist, It’s only two of us and sounds of symphony and only “yes” for an answer Came from lips and from soul seemed sweet words, From aromas of night became dizzy, And I understood that I love you… |
![]() | Мюнхен/Токио, 11 апреля 2013 года ― Сегодня компания Fujitsu анонсировала экологическую программу Fujitsu Group Environmental Action... | ![]() | В москве холодная но хорошая погода. Сегодня ноль градусов по Цельсии. (32 по-Фаренгейту) |
![]() | ![]() | Развивать положительные личностные качества (ответственность, доброжелательность, чувство взаимопомощи) | |
![]() | ![]() | Книга у директора). This construction would be similar to a construction “X is located in place Z” (Книга в библиотеке). Although... | |
![]() | Композитные (Composite) файлы PostScript всех уровней языка (включая Language Level 3) | ![]() | Реальность и мифы, распространяемые представителями частной и государственной "обучающей индустрии" |
![]() | Коган М. С. Some Problems of Integrating Call in Everyday Practice of Language Teaching (СПб, государственный политехнический университет,... | ![]() | Однако ваше умение общаться находится практически на том же уровне, что и у них, то есть равно нулю |