Методическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык




НазваниеМетодическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык
страница1/15
Дата публикации30.03.2013
Размер0.82 Mb.
ТипМетодическое пособие
vbibl.ru > Литература > Методическое пособие
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15

Министерство образования и науки РФ

This word document was downloaded from the website: http://www.wordwendang.com/en/, please remain this link information when you reproduce , copy, or use it.

word documents

ГОУ СПО Читинский лесотехнический колледж




Методическое пособие
по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения
Английский язык / Немецкий язык


2004 г.

Рассмотрено и одобрено

на заседании ПЦК
________________________________
Протокол от_____________________
Председатель ПЦК
__________________________________


Автор: Чипизубова Е. М., Соколовская Н. В. – преподаватели

Читинского лесотехнического колледжа

В методическом пособии представлены контрольные работы, образцы выполнения заданий, грамматический справочник для специальностей 1705, 0601, 2604, 2913.

^




Пояснительная записка


Настоящее методическое пособие предназначено для студентов заочного отделения ЧЛК и составлено в соответствии с действующей программой. Цель пособия – помочь студентам-заочникам в выполнении ими контрольных работ.

Пособие составлено с учетом специфики самостоятельной работы студентов при изучении иностранного языка и с учетом выбранной специальности.

Весь материал распределен на три задания, по которым выполняются контрольные работы. Контрольные работы представлены в пяти вариантах каждая (для немецкого языка – в двух вариантах). Студенты выполняют только один вариант контрольной работы.

Работы, не соответствующие своему варианту, не зачитываются и возвращаются студентам без оценки. Если работа выполнена неудовлетворительно, студенты исправляют её и представляют вторично или, по указанию преподавателя, выполняют и представляют другой вариант работы.

На первой странице тетради, в которой выполняется контрольная работа, необходимо записать: название предмета, номер контрольной работы, шифр, фамилию, инициалы и свой адрес.

После изучения указанного материала следует приступать к выполнению задания. Все упражнения обязательно выполняются письменно. Используйте образцы выполнения упражнений.

В конце пособия имеется краткий грамматический справочник.
^

Английский язык




Контрольное задание I



Для того чтобы правильно выполнить задание, необходимо усвоить следующие разделы курса английский язык:

  • алфавит, правила чтения, транскрипция

  • универсальные глаголы, их спряжение

  • порядок слов в предложении

  • словообразование

  • времена группы Simple


Образец выполнения 1 (к упр. 6)
Wonderful – прекрасный (прилагательное)

Teacher – учитель (существительное)
Образец выполнения 2 (к упр. 9)


  1. Tom is a student of our college. Tom was a student of our college. Tom will be a student of our college.

  2. I live in Moscow. I lived in Moscow. I shall live in Moscow.


Образец выполнения 3 (к упр. 10)


  1. It is a nice day. It is not a nice day.

  2. I have a car. I have not a car.

  3. Ann likes apples. Ann does not like apples.

  4. I visit them every day. I do not visit them every day.


Вариант 1


  1. Перепишите в ваши тетради следующие слова, расположив их в алфавитном порядке. Протранскрибируйте и переведите на русский язык.

friends, college, study, specialist, grateful, appearance, team, move, intelligent, trust, faithful.



  1. Определите значения выделенных слов не пользуясь словарем.

Now he is a student of a college. He wants to become a good specialist. He has a sense of humour. She is a blonde with blue eyes.


  1. Прочитайте и переведите устно следующий текст. Перепишите и письменно переведите 1, 2, 3 абзацы.


My friend

  1. My name is Mike. I have many friends. But my best friend is Peter. He is twenty. Now he is a student of a college. Peter studies hard and wants to become a good specialist. Especially he is interested in computers. He often helps me with my English lessons and I’m grateful to him for that.

  2. Now I want to tell you about his appearance. He is rather tall and strong. He has an oval face, straight nose, dark-brown hair, blue eyes and a nice smile. People find him good-looking.

  3. Peter goes in for sports. He plays football and basketball well. His basketball team is very popular at the college.

  4. We made friends with Peter when he and his family moved to our house. We have very much in common: we like the same music, we both like reading. In general my friend is a very interesting person: he is intelligent and well-read. Peter has a great sense of humour and I like to spend my free time with him.




  1. Ответьте на следующие вопросы:

  1. Who is my best friend?

  2. Where does he study?

  3. What kind of sport does he like?

  4. How does he look like?




  1. Дайте русские эквиваленты к следующим словам и словосочетаниям, выпишите из текста предложения, в которых они употребляются:

to study hard, good-looking, to be popular, to make friends with, to have much in common.


  1. Определите к какой части речи относятся данные слова. Подчеркните в них суффиксы.

student, grateful, appearance, reading, interesting


  1. Прочитайте четвертый абзац текста и данный ниже вопрос к нему. Из приведенных вариантов ответа укажите правильный.

When did Mike and Peter make friends?

  1. When Peter came to Mike’s school, the boys made friends.

  2. When Peter’s family moved to Mike’s house, the boys made friends.

  3. When Mike’s family moved to Peter’s house, the boys made friends.




  1. Выпишите из текста два предложения, в одном из которых глагол стоит в Present Simple Tense, в другом – в Past Simple Tense.




  1. Напишите следующие предложения в Past Simple и Future Simple Tense.

  1. There is much snow in winter.

  2. He knows several foreign languages.

  3. I like reading books.



  1. Напишите следующие предложения в отрицательной форме.

  1. It is cold today.

  2. We have much in common.

  3. He wants to become a good specialist.



Вариант 2


  1. Перепишите в ваши тетради следующие слова, расположив их в алфавитном порядке. Протранскрибируйте и переведите на русский язык.

to get up, to go back, breakfast, sandwich, to put on, far from, library, home task, canteen, supper.



  1. Определите значение выделенных слов, не пользуясь словарем.

In five minutes I am ready for breakfast. I have a cup of tea or coffee and some sandwich. I live not far from my college.



  1. Прочитайте и переведите устно следующий текст. Перепишите и письменно переведите 1, 2, 3 абзацы.


My working day

1.My name is Pete. Usually I get up at 7 o’ clock on week-days. I do my bed and go to the bathroom. After that I go back to my bedroom, dress myself and brush my hair. In five minutes I am ready for breakfast. After breakfast I go to the college.

2. I live not far from my college and it takes me only ten minutes to walk there. The lessons begin at eight o’clock and at half past one they are over. Sometimes after the lessons I go to the library to take some books. I usually do my home task at home.

3. Sometimes I have dinner at my college canteen. Twice a week I go to the swimming-pool or play volley-ball. Yesterday I tried to play tennis.

4. In the evening all the members of our family get together. We have supper, watch TV and read books. At about eleven o’clock I go to bed.


  1. Ответьте на следующие вопросы.

  1. When does the working day begin?

  2. Is Pete’s house far from his college?

  3. When do the lessons start?

  4. What does Pete usually do after the lessons?


5. Дайте русские эквиваленты к следующим словам и словосочетаниям, выпишите из текста предложения, в которых они употребляются.

to do the bed, to go back to, to dress oneself, to be ready for, it takes me, twice a week.
6. Определите к какой части речи относятся данные слова. Подчеркните в них суффиксы. Переведите на русский язык.

evening, member, usually, dinner, training
7. Прочитайте 4 абзац текста и данный ниже вопрос к нему. Из приведенных вариантов ответа укажите правильный.
What do usually do all the members of the family in the evening?

  1. In the evening they usually go for a walk together.

  2. In the evening they get together.

  3. In the evening they go to the swimming-pool.


8. Выпишите из текста два предложения, в одном из которых глагол стоит в Present Simple Tense, в другом – в Past Simple Tense.
9. Напишите следующие предложения в Past Simple и Future Simple Tense.

  1. I get up at 7 o’clock.

  2. We live not far from our college.

  3. I have dinner at my college canteen.



10. Напишите следующие предложения в отрицательной форме.

  1. I like to read detective stories.

  2. We have supper together.

  3. Tom lives far from our college.


Вариант 3



1. Перепишите в ваши тетради следующие слова, расположив их в алфавитном порядке. Протранскрибируйте и переведите на русский язык.

to be born, parents, grandmother, family, housewife, bathroom, duties, to spend, aunt, uncle.
2. Определите значение выделенных слов, не пользуясь словарем.

My father is a doctor and he works in a hospital. She is a pensioner. I like to read historical novels.
3. Прочитайте и переведите устно следующий текст. Перепишите и письменно переведите 1, 2, 3 абзацы.

^

About myself


  1. My name is Ann. I am nineteen. I live in Rostov with my family. My family is not very large. We have five members in our family. My father is a doctor and works in the hospital. My mother is a housewife. My younger sister is a pupil. My grandmother is a pensioner.

  2. We live in a big flat in a new house. There are four rooms in our flat: a living room, a kitchen, a study, a bathroom and two bedrooms.

  3. I have my duties about the house. I go shopping and clean the rooms. It is not difficult for me. I like our home to be clean and tidy.

  4. I am a student of the college now. I do well in all subjects. I spend much time doing my home work. My favourite subject is math. When I studied at school, I liked English too.



4. Ответьте на следующие вопросы.

  1. Is Ann’s family large?

  2. What is her father?

  3. Has she a sister?

  4. Where does Ann study?


5. Дайте русские эквиваленты к следующим словам и словосочетаниям, выпишите из текста предложения, в которых они употребляются.

to be not very large, to work in a hospital, younger sister, a study, to have duties about the house, to do well in.
6. Определите, к какой части речи относятся данные слова, подчеркните в них суффиксы. Переведите на русский язык.

Doctor, pensioner, difficult, nineteen, member.
7. Прочитайте 4 абзац текста и данный ниже вопрос к нему. Из приведенных вариантов ответа укажите правильный.

Why does Ann do well in all subjects?

  1. Ann is very clever.

  2. She spends much time doing her home work.

  3. Her favourite subject is math.


8. Выпишите из текста два предложения, в одном из которых глагол стоит в Present Simple Tense, в другом – в Past Simple Tense.
9. Напишите следующие предложения в Past Simple и Future Simple Tense.

  1. We have 6 members in our family.

  2. They live in a big flat.

  3. I am a student of the college.


10. Напишите следующие предложения в отрицательной форме.

  1. I have many friends.

  2. My father is a doctor.

  3. I do well in all subjects.


Вариант 4
1. Перепишите в ваши тетради следующие слова, расположив их в алфавитном порядке. Протранскрибируйте и переведите на русский язык.

weekend, day off, favourite, wake up, get up, get together, clear away, breakfast, to spend, discuss.
2. Определите значение выделенных слов, не пользуясь словарем.

Students and pupils have one day off. I like to read detective stories.

I don’t go to the college.


  1. Прочитайте и переведите устно следующий текст. Перепишите и письменно переведите 1, 2, 3 абзацы.


My day off

1. The last two days of the week are Saturday and Sunday. They are called the weekend. People don’t go to work on weekends. But students and pupils have only one day off. It is Sunday.

2. My name is Jane. Weekend is my favourite time of the week because I don’t go to the college. On Sunday I wake up later than usual. After breakfast I help my mother to clear away the dishes and wash them.

3. On Sunday I usually go shopping. After dinner I do my home- task. In the evening we get together. We have supper, watch TV, read books.

4. Last Sunday my friends and I went to the Zoo. There were many funny animals there. It was very interesting to spend time there.
4. Ответьте на следующие вопросы.

  1. What is weekend?

  2. What day is the day off for students?

  3. When does Jane wake up on Sunday?

  4. What does the family do in the evening on weekends?


5. Дайте русские эквиваленты к следующим словам и словосочетаниям, выпишите из текста предложения, в которых они употребляются.

to be called, favourite time, wake up later, to clear away the dishes, to get together, to spend time.
6. Определите, к какой части речи относятся данные слова, подчеркните в них суффиксы. Переведите на русский язык.

student, later, dinner, funny, interesting.
7. Прочитайте 4 абзац текста и данный ниже вопрос к нему. Из приведенных вариантов ответа укажите правильный.

What did the friends see in the Zoo last Sunday?

  1. They saw many monkeys there.

  2. They saw many funny animals.

  3. They saw a giant elephant.


8. Выпишите из текста два предложения, в одном из которых глагол стоит в Present Simple, в другом – Past Simple Tense.
9. Напишите следующие предложения в Past Simple и Future Simple Tense.

  1. I meet my friends in the evening.

  2. I go to the baker’s and buy bread.

  3. I clear away the dishes.


10. Напишите следующие предложения в отрицательной форме.

  1. Tom has dinner at 3 o’clock.

  2. I go in for sport.

  3. In the evening we read books.

Вариант 5
1. Перепишите в ваши тетради следующие слова, расположив их в алфавитном порядке. Протранскрибируйте и переведите на русский язык.

Season, winter, month, summer, hot, autumn, leaves, warm, snow, rain


  1. Определите значение выделенных слов, не пользуясь словарем.

There are four seasons in a year. Autumn comes in September. It is time for fruit and vegetables.


  1. Прочитайте и переведите устно следующий текст. Перепишите и письменно переведите 1, 2, 3 абзацы.


Seasons and weather

1. There are four seasons in a year: winter, spring, summer, autumn. Each of them lasts three months.

2. Summer is my favourite season. Then summer comes, the weather gets warmer and sometimes it can be hot. In summer people spend much time in the open air. They find time to go to the forest or to swim in the river. Last summer I had a rest at the sea-side.

3. Autumn is the time when fruit and vegetables become ripe. The weather is still warm and the leaves change their colour from green to yellow and red. But then it gets colder. The leaves fall from the trees and cover the ground. Then winter comes.

4. Winter is usually a cold season. It often snows. The sun sets early and rises late. The days are short, the sky is often grey.

  1. Spring begins in March. The weather gets better and the sun shines brightly. The days become longer. The birds return from the South and make their nests.



  1. Ответьте на следующие вопросы.

  1. How many seasons are there in a year?

  2. What season is the hottest?

  3. When does the autumn come?

  4. What season is the coldest?




  1. Дайте русские эквиваленты к следующим словам и словосочетаниям, выпишите из текста предложения, в которых они употребляются.

to last three months, to get warmer, to spend time in the open air, to find time to go, to become ripe, to fall from the trees.


  1. Определите, к какой части речи относятся данные слова, подчеркните в них суффиксы. Переведите на русский язык.

beautiful, colder, early, weather, brightly.


  1. Прочитайте 5 абзац текста и данный ниже вопрос к нему. Из приведенных вариантов ответа укажите правильный.

When do the birds return from the South?

  1. When the sun shines brightly.

  2. When spring comes.

  3. When the days become longer.



  1. Выпишите из текста два предложения, в одном из которых глагол стоит в Present Simple, в другом – Past Simple Tense.




  1. Напишите следующие предложения в Past Simple и Future Simple Tense.

  1. The weather is nice today.

  2. I spend much time in the open air.

  3. I skate and ski in winter.




  1. Напишите следующие предложения в отрицательной форме.

  1. We always find time to go to the forest.

  2. I like summer most of all.

  3. Mike has some time to go to the river with us.



Контрольное задание ll

Для того чтобы правильно выполнить задание, необходимо усвоить следующие разделы курса английский язык:

  • словообразование (основные суффиксы и префиксы)

  • имя существительное, множественное число, притяжательный падеж

  • имя прилагательное, степени сравнения

  • местоимения

  • предлоги места и направления, времени

  • времена группы Simple

  • активный и страдательный залог (Active/Passive Voice)

  • интернациональные слова



Образец выполнения 1 (к упр. 2)
Kremlin is the heart of Moscow.
Образец выполнения 2 (к упр. 3)
Cambridge plays an important role among Britain’s towns.

plays – Present Simple Tense, Active Voice.
^ Образец выполнения 3 (к упр. 4)
make – made – made (делать, изготовлять)
Образец выполнения 4 (к упр. 5)
Britain’s towns – towns of Britain
Образец выполнения 5 (к упр. 6)
great –greater – the greatest

beautiful – more beautiful – the most beautiful

good – better – the best
^ Образец выполнения 6 (к упр. 7)
Palaces – palace

Cities – city


  1. Перепишите текст и сделайте перевод текста на русский язык.

  2. В первом абзаце текста подчеркните в каждом предложении главные члены: подлежащее – одной чертой, сказуемое – двумя.

  3. Выпишите из первого абзаца глаголы в функции сказуемого, определите их грамматическую форму и залог.

  4. Выпишите из текста неправильные глаголы, укажите их основные формы, переведите глаголы на русский язык.

  5. Выпишите из текста конструкции существительных в притяжательном падеже, замените их на конструкции с предлогом – of –

  6. Выпишите из текста прилагательные, укажите недостающие степени сравнения.

  7. Выпишите из текста местоимения, укажите к какому разряду они относятся.

  8. Выпишите из текста существительные во множественном числе, образуйте единственное число.

  9. Выпишите предлоги с существительными, дайте перевод на русский язык.

  10. Выпишите из текста интернациональные слова.


Вариант 1
The State Armoury Museum
The State Armoury Museum in the Moscow Kremlin is one of Russia’s oldest museums. It has the biggest collections of masterpieces in the decorative applied arts of both Russian and foreign workmanship. They are evidence not only of an eventful history but also of a highly rich national culture.

The earliest mention of the Armoury as a repository of arms and royal treasures goes back to 1547. In the next two centuries it began to play the role not only of a treasury but also of a Russian arts and handicrafts center. Later the Kremlin treasury and art workshops were merged into what was known as Workshop and Armoury Chambers; then in 1806 it became a public museum, called the Armoury. In 1851 architect Konstantin Ton erected a special building to house the whole collection; it stands by the Kremlin’s Borovitsky Gate. Especially precious exhibits are the swords of Minin and Pozharsky, the two leaders of Russia’s 17-th century popular movement for national liberation, and the trophies in the famous Battle of Poltava.

Пояснения к тексту:

  1. The State Armoury Museum – Государственная Оружейная Палата

  2. The decorative applied arts – декоративно-прикладное искусство

  3. What was known as Workshop and Armoury Chambers – и стали называться “мастерская и оружейная палата

  4. To house – размещать

Вариант 2
Cambridge

Cambridge is world-famous principally as a university city. Its history began more than eight hundred years ago with the development of the university and colleges. Peterhouse, founded in 1184, was the first college, and now there are more than twenty. Many of them are grouped together, and with their buildings and libraries create a picture of Cambridge as one of the most interesting and beautiful cities in Great Britain. One of the great architectural Britain’s glories is King’s College Chapel built between 1446 and 1515.

Other Cambridge buildings which must be mentioned include the Round Church which is a museum of original manuscripts and archaeological discoveries.

Cambridge cannot compete with other towns of the same size in the field of industrial development, but there are many important industries in the town.

Cambridge is easily reached by train from London.

Вариант 3
The Libraries of London
Let us start with the highest library in London, the Capitular Library of St. Paul’s Cathedral. To reach it, you must be prepared for a long climb, for it is situated right up the Whispering Gallery which encircles the base of the Cathedral dome. The origin of the Library goes back to the seventh century, but all its books were destroyed in the Great Fire of London in 1666. The archives, however, were preserved. The Library was re-founded after the Fire and the library’s collection was built up again.

From the highest library in London let us go to the biggest which, of course, is that of the British Museum. The British Museum Library contains about six million books and the large circular Reading Room is in the center of the Museum Building.

A passage from the Reading Room leads to the North Library, which is reserved for the study of early and rare books.

In 1841 the London Library was founded – a library of about 600,000 books, mainly devoted to the humanities and fine arts.

Вариант 4
Sports and games in Great Britain
All young people in Britain who are still at school have to take part in some kind of sports. Boys play football, rugby or cricket; girls play hockey, netball or tennis. Naturally, there are always some people who detest sports and games and they try to give excuses to the sports master every week to avoid sports lessons. But there are also many teenagers enjoying sports who continue to go in for sports after they leave school. Some of them continue to play tennis, for example, simply because they enjoy it and like to meet people at the tennis club during the weekend. There are others who play tennis because they want to become famous and play on the center Wimbledon’s court – one of the most important courts in the world. The Junior Lawn Tennis Championships are held there every autumn.

A sport which is very popular among young people who enjoy the water is underwater swimming using an aqualung. Young people can swim at the National Recreation Center at London’s Crystal Palace and at other places.
Пояснения к тексту:

  1. netball – нетбол (род баскетбола для девочек)



Вариант 5
The Tower of London
The Tower of London is called “The Cradle of the English race”. It is the oldest palace, fortress and prison in Europe. The greatest fortress was created by William the Conqueror, nearly 900 years ago. The site was well chosen, the fortress commanded the river approaches to the city and it protected the king and government from London’s citizen.

The Tower of London is roughly square in shape with two lines of defensive walls enclosing the tower which for centuries has been known as the White Tower. The outer wall is defenced by six towers on the river face and by two semi-circular bastions at the north-east and north-west.

Over the centuries the Tower has served many purposes. It has been a citadel, a royal palace, a prison.

There have always been ravens at the Tower and some are still there.

Every night at 7 minutes to 10 o’clock the oldest and most colourful ceremony takes place for the last 700 years in the same form as it is seen today.


^

Контрольное задание lll



Для того чтобы правильно выполнить задание, необходимо усвоить следующие разделы курса английского языка:

  • времена группы Simple

  • модальные глаголы и их эквиваленты

  • имя прилагательное, степени сравнения прилагательных

  • времена группы Continuous

  • времена группы Perfect

- неличные формы глагола Participle l-ll

  • Passive Voice (страдательный залог)



Образец выполнения 1 (к упр. l)
The students have learnt many new things.

Студенты узнали много нового.

have learnt – Present Perfect Tense

исходная форма – to learn
Образец выполнения 2 (к упр. ll)
1. The problem solved by my friend is difficult.

Задача, решенная моим другом, трудная.

solved - Participle ll, определение.

  1. When given the book read the article about atomic power station.

Когда вам дадут книгу, прочтите статью об атомной электростанции

(when) given – Participle ll, обстоятельство.

  1. Playing in the park we forgot about the dinner.

Играя в парке, мы позабыли про обед.

playing – Participle l, обстоятельство
Образец выполнения 3 (к упр. lll)
1.We must preserve natural resources.

Мы должны сохранить природные ресурсы.

  1. He can drive a car.

Он умеет водить автомобиль.

  1. We are to introduce our product to have success.

Мы должны представить свою продукцию, чтобы иметь успех.

  1. They have to keep account of money.

Они должны вести учет денежных средств.
Образец выполнения 4 (к упр. X)


  1. The driver checks the battery regularly.

The battery is checked by the driver regularly.

  1. Russian scientists made a great contribution in the development of

science.

A great contribution was made in the development of science by Russian scientists.

Спец. 1705



Вариант 1
l. Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видо-временную форму. Переведите предложения на русский язык (см. образец выполнения l).

  1. The USA car industry occupies one of the first places in the world.

  2. The USA is expanding its exports of car products to all countries of the world.

  3. Russia produced its first transportation device in the 18-th century.

  4. The students were training to drive a car during two hours yesterday.

  5. We have already repaired the engine.


ll. Перепишите следующие предложения. Подчеркните Participle l и Participle ll и определите функции каждого из них. Предложения переведите на русский язык (см. образец выполнения 2).

  1. At present many Japanese cars are used in Russia.

  2. Our cities are suffering from cars` exhaust gases.

  3. When done this work will give good results.

  4. Translating the text I did not look up the words in the dictionary.


lll. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них модальный глагол или его эквивалент; предложения переведите на русский язык (см. образец выполнения 3).

  1. Train and trucks can use diesel engines.

  2. My friend has to get up early as he must repair his car.

  3. We were to come yesterday, but the weather was bad.

  4. We may use petrol engines in most cars and motorbikes.


lV. Перепишите и письменно переведите текст.
Engines

The two most common types of engine for land vehicles are the petrol engine and the diesel engine.

Petrol engines are usually lighter and smaller then diesel engines. This makes them cheaper, and this is why most cars and motorbikes use petrol engines. Petrol engines are also less noisy than diesel engines. They usually go faster. On the other hand, diesel engines use less fuel and last longer than petrol engines, and this is why larger vehicles such as trucks and trains use them. They are also safer than petrol engines, because there is less danger of fire.

There are two main types of petrol engines – 4-stroke and 2-stroke. All cars and larger motor-cycles use 4-stroke engines. But most smaller motorbikes use 2-stroke engines. They are lighter and smaller than 4-stroke engines, and are therefore cheaper.
V. Переведите следующие слова и выражения на русский язык.

  1. types of engine; 2. land vehicle; 3. petrol engine; 4. diesel engine; 5. to use; 6. less noisy; 7. to go faster; 8. to use less fuel; 9. to last longer; 10. less danger of fire.


Vl. Выберите правильный вариант.

  1. There are … main types of engines.(four, two, six)

  2. Petrol engines are … than diesel engines. (lighter, bigger, faster, safer)

  3. Motorbikes use … (diesel engines, petrol engines, 4-stroke engines)

  4. Trucks use … (petrol engines, diesel engines, 2-stroke engines)


Vll. Ответьте на вопросы.

  1. What are the most common types of engines?

  2. What land vehicles use petrol engines?

  3. What land vehicles use diesel engines?

  4. What types of petrol engines do you know?


Vlll. Составьте предложения.

  1. petrol, go, engines, faster, usually.

  2. engines, cars, use, and, motorbikes, most, petrol.

  3. diesel, safer, petrol, than, engines, are, engines, also.


lX. Выпишите из текста прилагательные в сравнительной степени сравнения, назовите исходную и превосходную степени сравнения.
X. Запишите следующие предложения в страдательном залоге и переведите полученные предложения на русский язык (см. образец выполнения 4).

  1. Most cars and motorbikes use petrol engines.

  2. Diesel engines use less fuel.


Вариант 2
l. Перепишите следующие предложения; подчеркните в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видо-временную форму. Переведите предложения на русский язык (см. образец выполнения l).

  1. The German engineer N. Otto introduced the first practical internal combustion engine.

  2. We are going to study the construction of machinery.

  3. A brake is a device for slowing, stopping or holding an object.

  4. By 1912 the new motor buses were fast replacing horse-driven buses.

  5. I guess the battery has run down.


ll. Перепишите следующие предложения. Подчеркните Participle l и Participle ll и определите функции каждого из них. Предложения переведите на русский язык (см. образец выполнения 2).

  1. Most car engines are cooled by air.

  2. He is repairing his car now.

  3. When adjusted the brakes will be in order .

  4. Reading the text I found mistakes.


lll. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них модальный глагол или его эквивалент; предложения переведите на русский язык (см. образец выполнения 3).

  1. The brakes can be easily adjusted.

  2. Motorists had to carry cans of fuel, for there were no filling stations.

  3. The aim of the study is to provide definite results .

  4. The article may be useful for you.


lV. Перепишите и письменно переведите текст.

Finding a fault in a car.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   15

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Методическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык iconУчебно-методическое пособие предназначено для проведения практических...
Учебно-методическое пособие предназначено для проведения практических занятий по дисциплине «Английский язык по специальности», соответствует...

Методическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык iconУчебное пособие по курсу этики для студентов заочного отделения философско-теологического...
Учебно-методическое пособие предназначено для студентов заочного отделения нгпу, чтобы помочь им разобраться в основных темах и проблемах...

Методическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык iconРабочая учебная программа по дисциплине «Основной иностранный язык»...
Программа «Практический курс английского языка» для студентов 5 курса филологического факультета включает в себя содержательные модули...

Методическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык iconМетодические указания к выполнению контрольных работ для студентов...
Деловой немецкий язык [Текст]: метод указания к выполнению контрольных работ для студ. 4-го курса спец. 080502/ Воронеж гос арх строит...

Методическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык iconМетодические указания по дисциплине «Английский язык»
«Английский язык» для студентов дневной формы обучения специальности 16020165 / сост

Методическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык iconМетодические указания по дисциплине «Английский язык»
«Английский язык» для студентов дневной формы обучения специальности 16020165 / сост

Методическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык iconУчебное пособие «Английский язык. 10 класс»
Учебное пособие «Английский язык. 10 класс» авторов Н. В. Юхнель, Е. Г. Наумовой, Н. В. Демченко. Минск: Выш школа, 2011

Методическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык iconПриказ 27. 12. 2012 №382 г. Зея Об итогах муниципального этапа Всероссийской...
Икт, русский язык, английский язык, немецкий язык, в котором приняли участие 294 обучающихся образовательных учреждений Зейского...

Методическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык iconИтоги олимпиады "Надежда" по предметам
История, Обществознание, Английский язык, Математика, Физика, География, Химия, Русский язык, Литература, Башкирский язык, Татарский...

Методическое пособие по выполнению контрольных заданий для студентов заочного отделения Английский язык / Немецкий язык iconМетодические рекомендации Деловой английский язык Материал для подготовки...
Деловой английский язык (материал для практических занятий) для студентов 3 курса специальности эус (факультета дистанционного обучения)...

Вы можете разместить ссылку на наш сайт:
Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
vbibl.ru
Главная страница